Sunday 20 October 2013

Reversed Psychology

Assalamualaikum.

Saya masih dalam mood lagu halau ayam.

The hope is there, so I let the positivity conquer my mind.

Abah saya pernah cerita, ada seorang perempuan yang kata macam ni bila seorang lelaki ni datang ask for her hand,
"Saya nak lelaki yang boleh jaga saya seperti mana ayah saya jaga saya."
Meooww... kalau ayah dia tu Mr Bryan Mills aka Liam Neeson dalam cerita Taken, macam mana?

Tak kahwin sampai tua.

Abah saya kata, it is very wronggg to say such words. Instead kita kena cakap,
"Saya akan cuba jaga awak macam mana mak awak jaga awak."
Heh. Tell me my dad is really good at words yet he is an engineer.

Pada satu hari, abah saya tanya kat saya...
"Lelaki yang macam mana kamu nak buat jadi suami?"
Saya pun cakap la...
"Yang macam abah la."
Sebab saya rasa abah ialah lelaki terhebat dalam hidup saya. Yes, I am a daddy girl.

Lepas tu abah saya cakap, kita ni takkan jumpa lelaki yang sama macam ayah kita. Never. Entah la kenapa, was it a proven hypothesis or not... I don't know. But I believe it, sampai sekarang. I have never meet anyone like my dad.

Abah saya memang suka main reversed psychology la.
 


 

No comments:

Post a Comment