Saturday 19 October 2013

His Criteria (edited)

Assalamualaikum.

Most people write about their story of marriage after they got married kan...

Maap la, sebenarnya saya belum kahwin lagi. Calon pon takde lagi kak...

Takde calon cari la calon dik...

Eh, saya tengah cari la ni kak...

Bagaimanakah Saya Menetapkan Kriteria Suami

Eceh. Tajuk kecik tu macam la saya dah kahwin lama dan mencapai usia perkahwinan jubli perak pada tahun ini. Choooooiiii

But of course I do have the criteria I want my husband to have la kan.

Sebenarnya saya ada buat move, sejujurnya cuma tak tahu lagi progress nya macam mana.

What kind of move is it?


Heh heh heh.

I like to move it move it!!! 

Saya bertanya la. 'awak nak kahwin dengan saya tak'... Okey kat sini maybe some girls feel verrrryyy and so much weird... weirdoss... erk... cause the girl (which is me) ask the boy (which is him you don't know who haha) to walk together into the new world (mcm tajuk lagu SNSD je)

Kalau dah tanya tu maksudnya ada spesifik guy dalam kepala la, kan? Is he your boyfriend?

No! Big NO i give you. Bukan nitrogen oxide.

He isn't!

Dia kawan saya. Tapi dia di Malaysia banyak makanan sedap (beware of diseases too), saya di sini, benua Aprika.

Macam mana nak tanya? Tanya direct ke?

Heh. Tak kuasa la saya nak pergi depan dia and ask 'Saya rasa saya nak kahwin dengan awak, awak nak kahwin dengan saya tak?' dekat dia. 

Mesti la saya suruh orang lain tanyakan. Sumpah malu macam nak sembunyi dalam sauna Firaun tak keluar-keluar dah (ahah menipu sangat la tu. sauna tu busuk macam apa je). Ye, saya suruh orang lain tanyakan kat dia. 

Kenapa saya pilih dia? Kawan dia ramai lagi yang hensem tawu? Yang lebih tough body nye, yang lebih hensem dan lebih macho (err) tapi awat nye saya pilih dia?

Sebab quality dia. I thought that he is a family centered guy... bukannya jenis yang macam wakil rakyat, sibuk di sana sini. Macam mana saya tahu?? Sebab saya berkawan dengan dia la. Tapi tak ada la rapat sangat, cuma akan selalu berbual kalau kebetulan terjumpa. Bukan berjumpa. Sekadar angkat tangan dan senyum hormat ikut protokol jaga batasan sosial male and female dalam syariat Islam. Berbual kalau ada ruang mengizinkan, bukan mencari ruang. 

Itu la salah satu benda yang dia ada yang buat saya rasa macam saya nak kahwin dengan dia.

Maksudnya saya ada fikir pasal anak-anak saya nanti la. Saya membesar dalam culture keluarga yang sangat berbeza dengan orang lain. My father is a family centered guy. Saya tak nafikan la saya tengok apa yang ada pada ayah saya sebagai panduan untuk pilih dia punya bakal menantu. 

Doakan urusan saya mudah ye.

Okei sekarang di sini dah pukul 1030 pg which means I gtg. 

No comments:

Post a Comment